Egyéb,  EX-YU,  Repülős,  Szlovénia

Eladták az Adria Airways márkanevet

Elkelt az Adria Airways márkanév. Tulajdonosa az Egyesült Arab Emírségek állampolgára, Munif Otman Tarmum lett, aki 33 400 eurót fizetett érte. Ez volt a harmadik próbálkozás az eladásra, az eredeti vételi ár 100 000 euró volt, februárban ennél lényegesen kevesebbért kelt el az öt védett nevet, a logót és a domain nevet tartalmazó csomag. A védjegy és a logók 2024-ig érvényesek, a nemzetközi lajstromozás 2026-ig.

A védjegy és a logók 2024-ig érvényesek

Az arab üzletember számos pénzügyi alapban és vállalatban töltött be fontos vezetői pozíciókat. Társalapítója volt az Abu Dhabi Equity Partners Fundnak (ADEP), amely évekkel ezelőtt 25 millió dollárt fektetett 70 000 szarvasmarha tenyésztésébe Brazíliában. Az Egyesült Arab Emírségek Állami Vagyonkezelő Alapjának igazgatóságának elnöke, korábban az Abu Dhabi Befektetési Hatóság (ADIA) Állami Vagyon Alapjában, az európai beruházások felelőse. MBA tanulmányait az Egyesült Királyságban, a Strathclyde Egyetemen végezte.

A csődbe jutott Adria Airways hitelezői összesen 151 millió euró követelést nyújtottak be

A csődgondnok eddig sikerült eladni az AOC-t 45 000 euróért Izet Rastoder üzletembernek és az Adria repülősiskoláját Peter Jambrek ügyvédnek, az Alkotmányos Szabályozási és Emberi Jogi Intézet, tulajdonosának. Ez utóbbi tranzakcióról a necenzurirano.si portál azt írta, hogy Jambrek megállapodást kötött Kai Daj kínai üzletemberrel, és az Adria Aviation Academy vállalatban társtulajdonosok lettek. Daj 55 százalékos, Jambrek 30 százalékos, Jambrek fia 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik.

A csődbe jutott Adria Airways hitelezői összesen 151 millió euró követelést nyújtottak be, a csődgondnok 87,7 millió eurót ismert el jogos követelésnek. Az elismert követelések között szerepel a volt munkavállalók 15 millió euró elmaradt jövedelme.

A legmagasabb elismert követelések a Lufthansa (6,6 millió euró) és az Austrian Airlines (3,1 millió euró) légitársaságoktól érkeztek. Jelentős tartozást tartanak nyilván az amerikai Aerocentury repülőgép lízingtársaság (4 millió euró) és a Rolls Royce Corporation (2,1 millió euró) felé.

A brniki földterület és a rajta lévő igazgatósági épület becsült értéke
6,2 millió euró

Több repülőtér is benyújtott követelést, a legnagyobb összegben a tiranai (1,7 millió euró) és a brüsszeli (222 000 euró) repülőtér. Nyilvántartásba vették az Eurocontrol 2,1 millió eurós igényét is.

Jelentős tartozásokat halmozott fel az Adria ezek mellett különböző bankok, kiszolgáló szervezetek és szlovén állami szervezetek felé is, mint az egészségbiztosítási, nyugdíjbiztosítási pénztár.

A követelésekkel szemben a fent említett három tétel került eddig értékesítésre, az Adria legértékesebb tulajdonára június 30-ig lehet benyújtani az igényeket. Ez a brniki földterület és a rajta lévő igazgatósági épület. A becsült értéke 6,2 millió euró. Az irodaház 2009-ben épült, négy emeletes, 4395 négyzetméter nettó alapterületű.

Az Adria Airways 2019. októberben jelentett csődöt.  A légitársaság, amit az állam 2016-ban eladott az ismeretlen német pénzügyi alapnak, a 4K-nak, hosszú ideje pénzügyi nehézségekkel küzdött, amik az eladás után tovább súlyosbodtak. Nem valósultak meg az új tulajdonosok ígéretei az új stratégiáról, az újabb feltőkésítésről és a stratégiai partnerről.

A csődgondnok szakértőt bízott meg az Adria Airways működésének átvilágításával, annak felderítésével, hogy történt-e hivatali visszaélés, üzleti csalás.