Repülős

Elfogultan az Atrium Hyattről

Lehet, hogy csak nekem fáj, de nekem nagyon, hogy sok egyéb mellett, amit Budapesten leromboltak, eltüntettek, átépítettek, most az egykori Atrium Hyatt kerül sorra.

1982. június 19-én nyílt meg, és mint Pannónia-Malév közös tulajdonba, az Apáczai Csere János utcai oldalon nyolc emeletre beköltözött a Malév vezérigazgatóság, a földszinten pedig megnyílt a jegyiroda.

A Malév jegyiroda az Apáczai Csere János utcában

Néhány évig a második otthonom volt. Szerettem ott dolgozni, bár a repülőteret azért nem tudta felülmúlni. Elegáns volt, ahogyan a nemzeti légitársasághoz illett. (Zárójelben, ahogy cseppet sem volt elegáns a Közvágóhídnál a Lurdy-ház.) Ahogy mentem kocsival végig a Duna-parton, minden reggel újra és újra büszke voltam rá, hogy itt van az én munkahelyem.

Az ötödik emeleten volt a kereskedelmi vezérigazgató-helyettes és a vezérigazgató irodája. Nemigen volt nálunk ún. „átmenő forgalom”, hozzánk a titkárságra nem nagyon jöttek a kollégák csak úgy, egy kicsit pletyizni. Volt, hogy valakivel együtt szálltam be a földszinten a liftbe, és kiszállt velem együtt, majd felnézett, a fejéhez kapott, és azt mondta: jézusom, ez az ötödik! És visszaugrott a liftbe.


Az 1911-ben megépített Horváth 3-as néven ismert repülőgépnek a II. világháború után az eredeti tervek szerint újraépített két példányának egyike az átriumos belső térben  

Gyakran előfordult, hogy a vezérigazgató a szálloda kávézójában, éttermében látta vendégül a tárgyalópartnereit, mert mint tulajdonosnak, önköltségi árat számítottak. De ott tartottuk minden évben a közgyűléseket is, a szálloda mínusz 1. szintjén lévő konferenciateremben.

A szálloda neve ma már nem Atrium Hyatt, már nincs Pannónia, már nincs Malév sem, de az épületre nézve ma is büszke vagyok, hogy egykor ott dolgoztam. És most ez az épület sem lesz.

Mert valakiknek nem tetszik az Ybl-és Kossuth-díjas, Prima Primissima díjas Zalaváry Lajos tervezte szállodaépület. Ő már nem tud tiltakozni, megteszik helyette a Magyar Építőművészek Szövetsége, az MMA Építőművészeti Tagozata, és nyílt levélben fejezte ki tiltakozását az átépítés ellen tizenkét Kossuth-díjas építész. Azt írták, a tervezett átalakítás „méltatlan és elfogadhatatlan.”

Nincsenek illúzióim, hogy meghallgatásra találnak a tiltakozások. Nem számít, hogy valami méltatlan és elfogadhatatlan. Mert méltatlan és elfogadhatatlan a Malév bedöntése is abban a formában, ahogyan megtették.

fotók: orszagut.com, egykor.hu