EX-YU,  Repülős

Az EX YU nemzeti légitársaságai jelentős hálózatbővítésre készülnek

A volt Jugoszlávia mindhárom nemzeti légitársasága jelentős hálózatbővítést tervez.

Air Serbia

Az Air Serbia bővíti együttműködését a Turkish Airlines-szal. A Belgrád-Isztambul és az Ankara-Belgrád mellett menetrend szerinti járatokat indítanak Izmir és Belgrád között. A téli szezonban a szerb légitársaság a jelenlegi heti tíz isztambuli járatát tizenhétre emeli. A Turkish Airlines ezen a vonalon napi három járatot üzemeltet.

A szerb légitársaság Belgrád mellett heti két járatot indít Isztambulba Kraljevo-Moravából és Nišből.

A tervek szerint Belgrád és Isztambul között heti 42 járat közlekedik

A 2023-as nyári menetrendi időszakban a tervek szerint Belgrád és Isztambul között heti 42 járat közlekedik, amin fele-fele arányban osztozik a szerb és a török légitársaság. New York mellett újabb tengerentúli járatot indítanak heti kétszer Chicagoba, de piackutatásokat végeznek Azerbajdzsán, Örményország és Grúzia irányába is. Várhatóan visszatérnek Kairóba és erősítik a regionális hálózatot, hogy a hosszútávra ráhordjanak.

Croatia Airlines

A Croatia Airlines a téli szezonban több mint 8500 menetrend szerinti járat üzemeltetését tervezi, ami 29%-os növekedés tavalyhoz képest. Visszaállítják a Zágráb-Dublin járatot, a nyári időszakhoz képest növelik a brüsszeli, frankfurti, londoni heathrow-i, müncheni, bécsi, szarajevói és szkopjei járatok gyakoriságát. Fenntartják a belföldi járatokat Dubrovnikba, Pulába, Splitbe és Zadarba.

Csökkentett kapacitással ugyan, de a téli menetrendi időszakban is üzemeltetik a Split-Zürich és a Pula-Zürich járatokat hetente kétszer Dash8 Q400-as repülőgépekkel. Ez annak a stratégiának része, aminek eredményeként évek óta először nemzetközi járatok indulnak Splitből és Pulából. Splitből a zürichi járatok mellett Frankfurtba, Münchenbe, Rómába indítanak járatokat.

A terveket egyelőre nem befolyásolja a Croatia idei eddigi időszakban elkönyvelt 13,1 millió eurós vesztesége.

A Dubrovnikba csak belföldi járatok üzemelnek, Eszékről és Fiuméből viszont továbbra is marad München.

A nyári menetrendi időszakra tovább bővítik a hálózatot, emellett új Airbus A220-as repülőgépek is várhatók. Elsősorban a tengerpartról induló új útvonalakat terveznek.  

A terveket egyelőre nem befolyásolja a Croatia idei eddigi időszakban elkönyvelt 13,1 millió eurós vesztesége.

Air Montenegro

Az Air Montenegro téli szezonjának hálózata Podgoricából három célállomásra korlátozódik: Belgrád, Ljubljana és Isztambul. Napi kétszeri járatot indítanak a szerb, heti két-négy járatot a szlovén fővárosba. A fekete hegyek országának légitársasága két járatot tervez Isztambulba: november 10-én és november 19-én. Heti négy-öt járatot terveznek viszont Tivatból a török metropoliszba és napi járatot Belgrádba.

Idén több mint 300 charterjáratot üzemeltetett

2023 nyarára öt új útvonalat terveznek. A légitársaság skandináv és közép-európai desztinációkra fog összpontosítani. Idén nyáron indult a prágai járat, ami nagyon jó eredményeket ért el. Ha a tárgyalások sikerrel járnak, a társaságnak két nagyobb repülőgépet kell bérelnie a nyári szezonra. Folytatják a charter hálózat fejlesztését is. Az Air Montenegro idén több mint 300 charterjáratot üzemeltetett Tel-Avivba, Katowicébe, Jerevánba, Pozsonyba és Kairóba.

fotók: exyu aviation